Netflixi kliente võib peagi järgmisel aastal oma parooli jagamise eest esitada kriminaalsüüdistus.
The Wall Street Journali andmetel kavatseb populaarne voogedastusteenus 2023. aasta algusest paroolide jagamisele lõpu teha.
Netflix on juba mõnda aega uurinud võimalusi selle vastu võitlemiseks ja see on esimene ametlik teade, et muudatused lõpuks teoks saavad.
Ettevõte väitis, et 222 miljonist kehtiva liitumislepinguga leibkonnast üle maailma kasutas nende teenuseid paroolide jagamise kaudu vähemalt 100 miljonit täiendavat leibkonda.
Leibkondade seas, kes kasutavad Netflixi paroolide jagamise kaudu, on väidetavalt rohkem kui 30 miljonit leibkonda üle Ameerika Ühendriikide ja Kanada, teatas Newsweek.
Netflix pakub oma plaanides jagatud kontosid eraldi profiilide ja mitme vooga, kuid kandideerivad ainult sama katuse all elavad inimesed.
Interneti-meedia platvorm on aastaid kaotanud tulusid volitamata paroolide jagamise tõttu, kuid viimase kahe aasta tellimuste arvu suurenemise tõttu oli ta nõus seda asja kahe silma vahele jätma.
Tulu on aga selle aasta algusest alates langenud, kuna selle tellijate arv langeb esmakordselt kümne aasta jooksul.
Ettevõte on kehtestanud tasud inimestele, kes jagavad kontosid, kes ei ela samas leibkonnas, et võidelda abonentide arvu vähenemisega.
Tellimuste jagamine on ettevõtte sõnul raskendanud ka teenuse ja toodangu laiendamist uutele turgudele.
Netflixi logo 20. jaanuaril 2022 Californias Hollywoodis asuva kontorihoone peal. (Robyn Beck/AFP Getty Images kaudu)
Netflixi teenusetingimused ei olnud kunagi lubanud mitme leibkonna jagamist, millest on välja lugenud, et konto kaudu toimuva tegevuse eest vastutab “Netflixi konto loonud liige, kelle makseviisilt võetakse tasu”.
“Konto üle kontrolli säilitamiseks ja kellelgi kontole juurdepääsu takistamiseks peaks konto omanik säilitama kontrolli Netflixi valmisolekuga seadmete üle … ja mitte avaldama kellelegi kontoga seotud parooli ega makseviisi üksikasju,” teatas kontor viidates tingimustele.
“Saame teie konto sulgeda või konto ootele panna, et kaitsta teid, Netflixi või meie partnereid identiteedivarguse või muu petturliku tegevuse eest.”
Kunagi kaaluti tasulise sisu pakkumist, et heidutada kontoga inimesi oma paroole jagamast, kuid ettevõtte juhid hääletasid selle plaani vastu.
Netflixi juhid jõustavad jagamisreegleid tulude vähenemise tõttu
Vahepeal otsustas Netflixi kaasjuht Reed Hastings, et nüüd on aeg tegeleda paroolide jagamise probleemiga, mis oli liiga kaua tähelepanuta jäetud.
Tema kaasjuht Ted Sarandos nõustus ja ütles, et voogedastusteenus võtab selle lõpuks maha.
Vaatajad on üldiselt hinnatõusude vastu ja ettevõte peab leidma viisi jagamisprobleemi lahendamiseks, et inimesed näeksid ettevõtte väärtust, ütles Sarandos CNBC-le.
“On inimesi, kes naudivad Netflixi täna sõna otseses mõttes tasuta,” ütles Sarandos.
“Niisiis saavad nad sellest palju kasu. Ma arvan, et neil on hea meel, kui neil on oma konto.
Netflix loobub paroolide jagamisest aja jooksul järk-järgult, mitte ei lõpeta seda kohe, et vältida klientide võõrandumist ja palub neil, kes jagavad kontosid teistega väljaspool oma leibkonda, hakata maksma 2023. aastal.
Kasutajaid jälgitakse, et jõustada piirangud mittetellitavatele kasutajatele
Need, kes jätkavad konto jagamist väljaspool esmase abonendi lähimat leibkonda, peavad uute reeglite kohaselt maksma lisatasusid.
Netflix teatas, et võib tulude suurendamiseks võtta veidi alla oma 6,99-dollarise reklaamitoega plaani mitte-leibkonnakasutajatele ja soovib, et need, kes jagavad paroole ebaseaduslikult, registreeriksid oma tellimuse.
Voogedastusteenus loodab aja jooksul kasutusele võtta ka muid reklaamiga toetatud tellimisplaane.
Näiteks Netflixi praegune tasuline plaan võimaldab Ultra HD 4K voogesitust ja vaatamist neljas toetatud seadmes, nagu iPhone, iPad ja Mac korraga, kui need seadmed kuuluvad samasse leibkonda kuuluvatele inimestele, kuid see ei võimalda mitut vaatajat, kes vaatavad väljaspool sama leibkonda.
Ettevõte kaalub uute reeglite jõustamiseks teatud teabe, näiteks seadme ID-de, IP-aadresside ja kontotegevuse jälgimist, et aidata tuvastada, kas vaatajad kuuluvad samasse leibkonda, teatas Dallas Morning News.
Veebivideoteenus katsetas mõnes Ladina-Ameerika riigis paroolide jagamise lisamakseid 3-dollarilise lisatasuga.
Väidetavalt paneb prooviprogramm esmase konto omanikele andma kinnituskoodi kõigile väljaspool oma leibkonda, et pääseda oma kontole ja küsib koodi korduvalt, kuni makstakse kuutasu, et lisada mitte-leibkondlikke abonente.
Sarnane meetod võidakse järgmisel aastal kehtestada ka Põhja-Ameerika kasutajatele.
//Mihkel//